Ahad, 25 Oktober 2009

Mengenal Mentaliti Pembangkang - II

Keratan Blog Tok Guru yang memuatkan saranan Nik Aziz.

Ketua Dewan Ulamak PAS, Harun Taib dengan tegas dan yakin menyatakan bahawa dia tidak percaya bahawa Nik Aziz membuat saranan supaya PAS mengadakan EGM bagi membersihkan parti tersebut. Antara lain Harun Taib memberi alasan, tidak mungkin orang semulia Nik Aziz akan membuat kenyataan begitu. Ekeng sangat-sangat berharap agar Harun Taib nantinya tidak pula menafikan kenyataan tersebut.

Sebelum ini sudah menjadi perkara biasa bagi pemimpin PAS yang terlajak atau tersilap mengeluarkan kenyataan dan kemudiannya menarik balik dengan berbagai alasan. Antaranya termasuklah kenyataan dari Nik Aziz sendiri.

Kalaulah seorang pemimpin atau KETUA yang memimpin 'ulamak-ulamak' PAS sendiri tidak percaya dan menganggap tulisan di dalam Blog Tok Guru iaitu Blog resmi Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan itu, betapa pula 'ulamak' yang lain dalam Dewan Ulamak PAS? Apatah lagi ahli-ahli PAS yang tidak sebanyak ilmu para 'ulamak' PAS? Apa lagi penyokong-penyokong PAS di kampung Ekeng?

Itulah mentaliti pembangkang yang taksubkan pemimpin.

4 ulasan:

  1. Mentaliti depa ni kalau buang ke laut jadi tuba, kalau buang ke darat jadi bom..kalau buang ke udara jadi apa ye?

    BalasPadam
  2. Salam, Nik Aziz menulis, dia mendapat bisikan dari Allah untuk mengadakan EGM PAS, dia sudah merasakan dirinya setaraf dengan para Nabi pulak.....

    BalasPadam
  3. SLM BRO..NI LA AKIBATNYA BILA KETUA SENDIRI DH JADI PENIPU. SUKA TIPU SANA SINI. DIA BLAJA DGN AL-JUBOREE LA NI. HAA SKRG ORG SENDIRI MMG DH TAK PECAYE KT TOK GURU SENDIRI. PADAN MUKE ORG TUA TU KEHKEHKEH

    BalasPadam
  4. SALAM BRO...TOLONG PANJANGKAN ISU NI
    Kecoh isu perjumpaan Blogger bersama Hassan Ali pada malam yang lepas. Apa yang sampai kecoh sangat ni??? Apa isu yang menarik sehinggakan Blogger Pakatan Al Banjari dan geng nya yang lain Kepanasan dengan artikel Gomo???
    http://www.papagomo.com/2009/10/live-blogger-pakatan-kepanasan-dengan.html

    BalasPadam

Tulisan cerminan diri. Kalau tulisan baik, diri pun baik. Kalau tulisan bagus, diri pun bagus.
Terima kasih atas kesudian membuat ulasan. Kalau ada kelapangan, berkunjunglah lagi ke blok saya.