Rabu, 10 Jun 2009

PI MAI PI MAI MACAM TU LA JUGAK

40 peratus untuk PKR. 30 peratus untuk PAS. 30 peratus untuk DAP.
Itu bentuk agihan kontrak pengurusan sisa pepejal yang didakwa diamalkan oleh kerajaan negeri Selangor.
Dakwaan itu dibuat oleh seorang ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) di sebuah portal berita tempatan.
Dan susulan dakwaan itu Pemuda UMNO Selangor membuat laporan kepada SPRM supaya menyiasat perkara tersebut.
"Kita (Pemuda) mahu supaya SPRM menyiasat perkara ini. Pada pandangan kami, amalan seperti ini tidak telus dan mempunyai kepentingan tertentu," kata Ketua Pemuda Selangor, Suhaimi Mohd Ghazali.
Di Selangor juga ada cerita ini…
Pada 2007, Kerajaan Selangor telah membuat keputusan agar Dewan Orang Ramai Kaum Cina yang didirikan secara haram atas tanah perkuburan orang Islam dipindahkan segera ke Tanah Perkuburan Cina disebelahnya.Malangnya apabila kerajaan Pakatan Rakyat menang pilihan raya 2008 bagi memerintah negeri Selangor, keputusan itu dibatalkan. Sebaliknya persatuan orang Cina yang mendirikan dewan tersebut secara haram dikehendaki membayar pampasan kepada MAIS.Menurut sumber, EXCO telah mengarahkan tanah perkuburan Islam seluas empat ekar (termasuk tapak dewan tersebut) dijual kepada kumpulan ini. (Nak baca sepenuhnya, klik tang ni)
Itu di Selangor.
Di Pulau Pinang pula ada cerita yang tak kurang menariknya. Ia mengenai dakwaan berlakunya penyelewengan berhubung pengambilan tanah kampung berkenaan bagi tujuan pembangunan.
Penduduk kampung berkenaan, melalui Pertubuhan Penduduk Kampung Lorong Buah Paladi telah membuat laporan kepada SPRM cawangan Pulau Pinang mengenai perkara itu.
Mudah-mudahan di Kedah tak dak la cerita macam ni na…

Mat Cincang

KLIK
Posted by jeanbara at 9:15 AM

Komen:-

Inilah jenis politik yang menjadi amalan pada sekelompok masyarakat Malaysia yang mengaku dirinya saja betul. Tenguk apa pun pada satu sisi saja. Tak perhati kiri kanan dah. Pandang belakang jauh sekali. (Takut bila ternampak, geram sendiri!) Bila orang lain buat, depa kata salah. Tapi kalau depa buat, ok, tak pa! Kalau depa menang, depa kata adil. Bila depa kalah, depa kata tak adil. Kalau boleh kat orang, depa kata Masya Allah. Bila boleh kat depa, depa kata Alhamdulillah!Cuma yang aku dok mengkelan, kalau betul nak perjuangkan kebaikan dan ketelusan, janganlah kita sekali-kali menghampiri apa jua kemungkaran. Melakukannya jauh sekali. Usahlah jadikan alasan, ala.... dia pun manusia biasa!Ayat akhir Mat Cincang "Mudah-mudahan di Kedah tak dak la cerita macam ni na…" aku tak berapa sedap dengar. Dalam beberapa blog yang aku tersesat masuk, ada juga cerita-cerita ni. Di luar pun ada orang dok bercakap. Lama mana boleh tutup?Apa pun kita tunggu tenguk, apakah penutupan Pusat Penyembelihan Babi di Kampung Telok Yan/Kampung Berjaya dalam Bandaraya Alor Setar akan menjadi kenyataan. Atau akan ada lagi memo dari tangan gabai pada saat-saat akhir kepada Pengurusan MBAS. Hidup Tilong!!!! Sabai dii????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tulisan cerminan diri. Kalau tulisan baik, diri pun baik. Kalau tulisan bagus, diri pun bagus.
Terima kasih atas kesudian membuat ulasan. Kalau ada kelapangan, berkunjunglah lagi ke blok saya.