Rabu, 19 Ogos 2009

Depa saja boleh kata ada Pengundi Hantu?

Beberapa hari lepas, KJ, Ketua Pegerakan Pemuda UMNO Malaysia mendakwa terdapat pengundi hantu dalam senarai pengundi yang mengundi PRK Permatang Pasir. Antara lain KJ mendakwa terdapat pengundi luar yang didaftarkan sebagai pemilih di kawasan Permatang Pasir dan jumlahnya kira-kira 1,000 pengundi didaftarkan sejak pilihan raya umum lepas.

Menurut KJ lagi, "Kita dapati beberapa orang Melayu didaftarkan di rumah yang dihuni oleh orang Cina dan ada juga pengundi Cina didaftarkan alamatnya di rumah orang Melayu."

Maka selepas itu, macam-macamlah peluru yang diarah kepada KJ. Baik dari kalangan parti lawan, yang menempelak KJ sebagai ketiadaan modal atau muflis politik. Mahupun dari kalangan teman sekelambu yang agak hairan dengan sikap 'tutup mulut' KJ terhadap beberapa isu yang melanda UMNO. Tiba-tiba KJK mengeluarkan kenyataan mengenai Pengundi Hantu di Permatang Pasir, isu lapuk yang pernah digunakan oleh pembangkang.

Tetapi siang tadi apabila Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang menyerahkan bukti mengenai kewujudan pengundi hantu di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), orang UMNO sendiri terkejut berok.

Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, menyerahkan surat rasmi serta senarai pendaftaran pengundi berkenaan kepada pihak SPR. Katanya, senarai berkenaan adalah bukti peringkat pertama yang diserahkan dan beliau percaya jumlah itu mungkin mencecah 3,000 orang. Nak tau lagi, klik tang ni!

Wauuu banyak tu!

Bagi PAS(juga PR), isu Pengundi Hantu di Permatang Pasir seperti dibangkitkan oleh Pegerakan Pemuda UMNO, sukar untuk diterima dan menganggapnya sebagai rekaan atau diada-adakan. Bagi PAS, Pengundi Hantu tidak wujud di kawasan yang menjadi kubu kuat mereka kerana ianya sudah pasti melibatkan para pengundi atau penyokong PAS. Seolah-olah hanya PAS (juga PR)saja yang boleh mendakwa adanya Pengundi Hantu di kubu UMNO, tetapi UMNO tidak boleh mendakwa wujud Pengundi Hantu di kubu PAS.

6 ulasan:

  1. Salam,

    PAS, PKR dan DAP ibu segala hantu, dia yang buat macam tu, lepas tu dia tuduh UMNO-BN bawak pengundi hantu....

    Penipu besar.....

    BalasPadam
  2. bukan tak tau perangai depa
    depa yang mencuri tapi tuduh org lain yang curi
    ketua depa pun kaki putar alam

    BalasPadam
  3. salam

    baik pas ke pkr ke atau dap mereka ini semuanya lanun dan penyamun

    mereka yang lakukan tapi tuduh orang lain buat

    salam

    BalasPadam
  4. nk kata depa kat sana tak baik,kita kat sini pn belum buat terbaik jadi sama2 lah kita usaha untuk jadi baik.

    BalasPadam
  5. Salam Ziarah.......

    Apa yang nak diherankan PAS DAP PKR sama saja depa ni lebih hantu dari segala hantu yang dok ada .Cuma UMNO BN kena lebih kuat untuk menghadapi segala rintangan yang ada menghadapi PRK Permatang Pasir ini.Jangan jadi macam depa dah la nak tangkap pengundi hantu tahan habis bas2 yang dok pi rombongan kerja bodo semua tu

    BalasPadam
  6. KJ pun dah nak join PR tak tau lagi ka hangpa...

    BalasPadam

Tulisan cerminan diri. Kalau tulisan baik, diri pun baik. Kalau tulisan bagus, diri pun bagus.
Terima kasih atas kesudian membuat ulasan. Kalau ada kelapangan, berkunjunglah lagi ke blok saya.